בכיר ב'אגודת ישראל': "מישהו ב'דגל התורה' איבד שליטה"

    "מישהו איבד שליטה בדגל התורה, ההשתלחויות בחסידויות שונות ובאדמו"רים, והזלזול בציבורים גדולים, בוודאי אינם דרך היהדות החרדית האותנטית שאנו מכירים"
    איתי גדסי 6 Comment on בכיר ב'אגודת ישראל': "מישהו ב'דגל התורה' איבד שליטה"

    אמש הציגה 'דגל התורה' נתונים המראים לכאורה שכוחה גדול מכוחה של 'אגודת ישראל' • גורם בכיר ב'אגודת ישראל' תוקף הבוקר: "הפילוחים שהוצגו אינם מקצועיים, הזויים, ואינם מתקרבים אל האמת בלשון המעטה"

    ליצמן וגפני צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    "מישהו איבד שליטה בדגל התורה, ההשתלחויות בחסידויות שונות ובאדמו"רים, והזלזול בציבורים גדולים, בוודאי אינם דרך היהדות החרדית האותנטית שאנו מכירים"
    21:17
    14.05.24
    יונתן שורק No Comments on מסכת הצביעות נקרעת: מתקני טרור של האו"ם בעזה • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין ספק שוועידת 'דגל התורה' שהיום הוא היום השלישי והאחרון שלה עוסקת בעיקר סביב יחסי החלוקה בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', ואמש הנושא הגיע לשיאו.

    בוועידה הוצגו אמש נתוני הצבעה בשלוש ערים מרכזיות, בני ברק ירושלים ומודיעין עילית, לפיהן ל'דגל התורה' יש יותר קולות מ'אגודת ישראל', ועל כן דורשים 'בדגל התורה' לערוך מפקד חברים ארצי, כדי לערוך את חלוקת הכיסאות בכנסת מחדש.

    יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר בנאומו אמש כי "תוקם וועדה משותפת של ארבעה חברים שלנו מול ארבע של 'אגודת ישראל'. כל אחד יביא נתונים לשולחן ונחליט. לא ייתכן שזה ימשיך להיות לפי חצרות. זה לא יימשך!".

    בהתייחס לחלוקה במוניציפלי אמר גפני כי "אין סיבה שבירושלים, שאנחנו לכל הדעות הגדולים ביותר, נקבל 3 לעומת 5 לאגודה. אותו דבר בביתר. מהיום זה הולך להיפסק. אין סיבה שבגלל ה"שלום" אנחנו נוותר כ"כ הרבה".

    עוד הוסיף גפני כי "גם בכנסת זה לא יכול להימשך. זה לא הזמן לדבר על הליכה נפרדת, אבל אם רוצים פילוג, אנחנו נביא את כל הנתונים המדויקים בכל יישוב לשולחן ולפי זה נקבע את היחס".

    גפני אמר בהמשך דבריו כי "אין ספק וחובה להזכיר זאת שהרב ליצמן בפעילותו הברוכה במשרד הבריאות יביא הרבה קולות מהמגזר הכללי, עדיין הרכב הרשימה חייב להתבסס על המצביעים מבית".

    לסיום אמר יו"ר ועדת הכספים כי "אנחנו קוראים להם לשתף פעולה עם הנתון הזה שהוא הנתון הנכון ביותר. אם יש אצלם מישהו שאומר שהנתון לא נכון, אנחנו מזמינים אותו לשבת סביב השולחן שיביא נתונים אחרים".

    לדבריו, "ועידת דגל התורה החלה במפקד שיוצג בפני גדולי התורה ולאחר שנקבל אם נקבל את הסכמתם נפנה לאגודת ישראל לשיתוף פעולה. בכל מקרה אם ההוראה של גדולי התורה תהיה תשובה חיובית, אנחנו במסלול של מפקד בתוך דגל התורה".

    גורם בכיר ב'אגודת ישראל' הגיב הבוקר לנתונים שהוצגו ואמר כי "הפילוחים שהוצגו אינם מקצועיים, הזויים, ואינם מתקרבים אל האמת בלשון המעטה, אך ככל הנראה, המטרה מקדשת את האמצעים. אנחנו מכירים נתונים אחרים שיוצגו לציבור בקרוב".

    לדברי הגורם, "מישהו איבד שליטה בדגל התורה, ההשתלחויות בחסידויות שונות ובאדמו"רים, והזלזול בציבורים גדולים, בוודאי אינם דרך היהדות החרדית האותנטית שאנו מכירים. יש לציין, שבכל רגע נתון אגודת ישראל הסכימה לשבת ולפתוח את עניין המספרים, אך מעולם לא הגיע דרישה כזו, גם ערב סגירת הרשימות לפני שנה וחודשיים".

    הנתונים: רוב ליטאי מובהק

    מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה מנחם שפירא הציג את הנתונים מהבחירות האחרונות לכנסת בשלוש הערים המרכזיות.

    במאגר הקולות ה"תומכים" של יהדות התורה בירושלים ישנם 34,189 ליטאים, מתוכם 32,434 הצביעו בפועל. לעומת 24,816 חסידים, מתוכם 19,231 הצביעו בפועל.

    בבני ברק: 32,819 קולות ליטאים במאגר, מתוכם הצביעו בפועל 28,354, לעומת 23,630 חסידים, מתוכם 18,624 הצביעו בפועל.

    במודיעין עילית: 13,108 קולות ליטאים במאגר, מתוכם 12,336 הצביעו בפועל. לעומת 3,241 קולות חסידים מהם הצביעו 2,708.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      ממש הזוי לדוגמא בירושלים לפי הפילוח הזה 7340 קולות שלא הצביעו והם מייחסים 5585! לחסידים ו"רק" 1755 ! !! לליטאים אז איך לבני תורה היו שבעת אלפים ומשהו אם רק 1755! ליטאים לא הצביעו לג' ו5585 חסידים פשוט התנדבו ברוב התלהבות להצביע בני תורה כל אחד מבין לבד שהזוי זה לא מילה מספקת
      כבכלל מכל הנתונים הנ"ל צריך לעלות המסקנא הבאה שבכל מקום שבני תורה העמידו רשימה החסידים התנדבו להצביע להצלחתם בקיצור בלבול במוח

      1. פשוט מאוד כנראה שהם לא מחשיבים את בני תורה לליטאיים
        ובמקומם הכניסו בשר תותחים ספרדים בני תורה שמלאו את המכסה
        שירדה מבני תורה
        זה הכי זול והכי משתלם ציבור שתומך בתנועה ולא צריך לדעתם לתת לו
        אפילו נציג אחד בכנסת!

      2. הנתונים המדוברים הם מהבחירות לכנסת ולא מהבחירות המוניציפליות. מכאן טעותך.

    2. 5

      כל הקולות שנמנו הם ליטאים????
      כמה מתוכם ספרדים?
      וכמה נציגים יש לספרדים בתוך ג בירושלים ובמודיעין עלית?
      ובאלעד עם קרוב לחצי מהקולות בדגל של ספרדים למה יש רק נציג אחד(שבכלל לא מייצג את הציבור ששלח אותו
      ולא נבחר על דעתו!)???
      כל זה בע"ה הולך להשתנות
      פרטים בקרוב

    3. 4

      רק רציתי לדעת אם לזה כיונו גדו"י שחיוב הליכה לבחירות היא משום שגופי תורה תלווין בו להתנגח ולהרבות מחלוקות בציבור שלנו ????????????

    4. 3

      לחצקלה!
      אתה בעצמך עושה פה בילבול מח… עם כל המסקנות הסתחררתי… חחח